We staan voor een historische gebeurtenis. Aanstaande zondag, 14 oktober, wordt een nieuwe gemeenteraad verkozen. We zullen 31 mensen kiezen die vanaf 1 januari de nieuwe gemeente Pelt gaan besturen.

Ongeveer 800 jaar geleden werden Overpelt en Neerpelt twee aparte gemeenten. 40 jaar geleden werden Sint-Huibrechts-Lille en Neerpelt samengevoegd. Overpelt bleef toen apart. Een gemiste kans volgens sommigen. Voor anderen was de tijd toen niet rijp voor een fusie.

We denken dat die tijd nu wel rijp is. De fusie Neerpelt-Lille heeft ons geleerd dat we vanuit één gemeente meer kunnen bieden aan onze inwoners, zonder dat de charme van het dorp verloren gaat. Dat is ook onze visie voor Pelt.

Met een gemeente van 33.000 inwoners, centraal gelegen in Noord-Limburg, kunnen we de uitdagingen van de toekomst beter aan. We willen dat onze gemeente aantrekkelijk blijft voor jonge mensen. Dat hier van alles te doen is. Dat het ook voor oudere mensen interessant is om hier te blijven wonen. Dat we in een gezond klimaat, met veel natuur en een veilige omgeving kunnen leven. U kon de afgelopen weken kennis maken met onze belangrijkste programmapunten voor Pelt. We hebben u ook 31 prachtige mensen voorgesteld die kandidaat zijn voor de gemeenteraad.

Nu is het aan U, beste kiezer. Wij vragen uw vertrouwen en uw stem om uw gemeente in de toekomst te kunnen besturen. Wij denken dat CD&V de ervaring, het talent en de ideeën heeft om Pelt op de kaart te zetten.

Dank voor uw steun!