CD&V Pelt komt voor de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober op met een sterke lijst van 31 kandidaten. De lijstsamenstelling in enkele punten:

• Onze lijst wordt getrokken door fusiecoördinator Frank Smeets. Op de tweede staat een vrouw: Overpelts schepen Ann Van Dorpe. Op de derde plaats staat een jongere: Dennis Fransen, voorzitter van Jong-CD&V Pelt.
  • Onze twee burgemeesters versterken de lijst: Jaak Fransen op de vierde plaats en Raf Drieskens als lijstduwer.
  • Al onze huidige schepenen doen weer mee.
  • 19 kandidaten zijn gemeente- of OCMW-raadslid en we hebben 12 kandidaten die nieuw zijn in de gemeentepolitiek. We combineren dus ervaring met vernieuwing.
  • We hebben kandidaten uit alle leeftijdcategoriën. De gemiddelde leeftijd is 42 jaar.
  • We hebben meer vrouwen (16) dan mannen (15) en buiten de lijsttrekker hebben we evenveel kandidaten uit Overpelt als uit Neerpelt.
  • Onze kandidaten wonen gespreid over de hele nieuwe gemeente Pelt en elk gehucht is vertegenwoordigd in deze lijst.

Vanaf maandag 10 september stellen wij dagelijks een kandidaat van CD&V Pelt aan u voor. We beginnen met onze lijstduwer Raf Drieskens (plaats 31) en gaan zo richting onze lijsttrekker Frank Smeets (plaats 1). We zien u dus graag terug hier op onze website of op onze Facebookpagina. Wij zetten Pelt op de kaart!

• Verkiezingen