56 fietsende shoppers uit Pelt kregen een prijs voor hun deelname aan de ‘Wees actief, shop sportief’. Die prijzen kwamen in de vorm van waardebonnen van 31 Peltse handelaars die in mei meededen aan deze campagne om het autoloos winkelen te promoten. De gemeente zelf schonk de hoofdprijs, een waardebon van 500 euro om te besteden bij een Peltse fietshandelaar. Lea Tielemans was de gelukkige winnares.

Schepen van duurzame mobiliteit Liesbeth Fransen: "Heel de maand mei konden klanten bij de deelnemende winkeliers stempels winnen en zo spaarkaarten vullen. Tenminste als ze sportief met de fiets en niet met de auto, kwamen shoppen. Uit de volle spaarkaarten werden uiteindelijk 56 prijswinnaars getrokken. Die mochten op 13 juni hun prijs in ontvangst komen nemen."

De combinatie milieuvriendelijk, stimulerend voor de lokale handel en wandel, gezond en duurzaam maakt van de fiets het ideale vervoermiddel voor de korte verplaatsingen, zoals dagdagelijkse boodschappen. Daarom steunt de gemeente graag dit initiatief.

• Koning Fiets
  • Economie