De gemeente Pelt organiseerde de voorbije weken een online bevraging bij al wie woont, werkt en onderneemt in Pelt. De resultaten van deze bevraging zijn de basis voor de opmaak van het meerjarenplan, waarin de prioriteiten voor de komende 6 jaar worden vastgelegd.
Op zondag 16 juni gaat de gemeente samen met de inwoners aan de slag met deze resultaten.

1469 mensen vulden de voorbije weken de online enquête in. Onderzoeksbureau Indiville analyseerde de resultaten en presenteerde deze aan het gemeentepersoneel en de gemeenteraadsleden.
Pelt scoort met een cijfer van 8,1 goed op de vraag 'Hoe aangenaam vindt u het om te wonen in Pelt?'. Het gemiddelde in Vlaanderen ligt op 7,4.

Daarnaast is er een grote tevredenheid over het vrijetijds- en onderwijsaanbod, over voorzieningen voor kinderen en jeugd en over de gemeentelijke dienstverlening. Aandachtspunten zijn volgens de Peltenaren mobiliteit (o.m. verkeersveiligheid) en publieke ruimte (o.m. voet- en fietspaden, zwerfvuil en sluikstorten).

Naast cijfers voor Pelt in het algemeen zijn er ook scores voor elke deelkern afzonderlijk beschikbaar. Je vindt de resultaten op www.participelt.be.

“Op zondag 16 juni van 9 tot 13 uur organiseren we in CC Palethe onze Toekomstdag”, zegt burgemeester Frank Smeets. “Samen met 150 Peltenaren willen we er het eerste zaadje van ons meerjarenplan leggen, verder bouwend op de resultaten die uit de bevraging zijn gekomen.”

Er zijn nog enkele plaatsen vrij voor de Toekomstdag. Wie graag deelneemt kan zich inschrijven op www.participelt.be/nl/node/6615. Voor de deelnemers wordt ’s middags een broodje voorzien.

• Participatie