11 november. Vandaag start het carnavalsseizoen. CV De Rare Vogels van de Grote Heide kregen bij het begin van het carnavalsjaar van de gemeente uit hand van schepen van cultuur Niels Valkenborgh nieuwe banieren overhandigd. Ondervoorzitter Rik Boons en secretaris Chris Didden namen de banieren in ontvangst namens de Rare Vogels. Deze zullen tijdens het carnavalsseizoen gehangen worden op en rond het Regenboogplein om de festiviteiten rond carnaval mee op te fleuren. De banieren zijn op maat gemaakt van de vier Peltse carnavalsverenigingen en zullen te bewonderen zijn op de Grote Heide (Rare Vogels), in Neerpelt-Centrum (Gezellen van Taxandria), in Overpelt-Centrum (Zwiebertjes) en in Sint-Huibrechts-Lille (Liller Meulewiekers). De komende maanden zijn er maar liefst 4 prinsaanstellingen binnen Pelt en talloze carnavalszittingen. En zo duimen we samen om terug voluit carnaval te kunnen vieren in de toekomst.

• Feesten en evenementenbeleid