Vanaf woensdag 1 juli openen de lokale dienstencentra BinnenHOF en Pelle Melle opnieuw hun deuren.

Sinds 12 maart zijn beide dienstencentra gesloten voor het publiek. Vanaf 1 juli starten ze hun werking voorzichtig weer op.

Schepen van ouderen Ann Van Dorpe: "De cafetaria’s van BinnenHOF en Pelle Melle zijn voor veel ouderen een belangrijke ontmoetingsplek. Deze gaan op woensdag 1 juli opnieuw open. Het spreekt voor zich dat de dienstencentra er alles aan doen om deze heropening in veilige omstandigheden te laten plaatsvinden. Ouderen blijven immers een risicogroep."

De capaciteit van de cafetaria’s wordt beperkt en toegang is enkel mogelijk na telefonische reservatie (BinnenHOF: 011 94 94 99 / Pelle Melle: 011 94 94 98). Het dragen van een mondmasker is verplicht bij het betreden van de dienstencentra en bij het verplaatsen in de gebouwen zelf. Aan tafel in de cafetaria mag het masker af. Er zijn voorlopig geen kranten en tijdschriften voorzien.

De dienstencentra bekijken de mogelijkheden om stilaan opnieuw kleine groepsactiviteiten aan te bieden. Vaste groepjes die kaarten kunnen opnieuw opstarten. Enkele lessenreeksen worden nog afgerond. De deelnemers worden gecontacteerd door de dienstencentra.

Meer informatie over de heropstart van BinnenHOF en Pelle Melle vind je op www.gemeentepelt.be/dienstencentra.

• Senioren & ouderenzorg