Peltenaren kunnen voortaan elektronische WinkelhierBonnen kopen, die ze kunnen besteden bij meer dan 90 Peltse handels- en horecazaken. De nieuwe bon zorgt voor het nodige gebruiksgemak: mensen kunnen de bon gewoon kopen vanuit hun luie zetel. Tegelijk hoef je de waarde van de bon niet in een keer te besteden. Met de elektronische WinkelhierBon wil het gemeentebestuur de lokale economie een extra duw in de rug geven.

Grandioos succes

De afgelopen maanden maakten de Peltenaren massaal gebruik van de papieren WinkelhierBon. Het was voor onze lokale handelaars een welgekomen duwtje in de rug in deze moeilijke tijden.

Gebruiksgemak

De succesvolle papieren WinkelhierBon krijgt nu een elektronische opvolger.

Schepen van lokale economie Raf Drieskens: "Het concept is simpel: je laat de QR-code van je bon scannen bij een van de deelnemende Peltse handelaars en betaalt zo je aankoop. Dezelfde bon kan je gebruiken op verschillende adressen. Je hoeft het gehele bedrag dus niet meer in één keer te besteden."

De Peltse Winkelhierbonnen zijn een ideaal verjaardags-, eindejaars- of relatiegeschenk. Ze zijn te koop bij de vrijetijdsbalie in CC Palethe (Jeugdlaan 2) – met een passende cadeauverpakking - of online – dus vanuit je luie zetel - op www.gemeentepelt.be/winkelhier. Je kan zelf de hoogte van het bedrag kiezen. Na aankoop zijn de WinkelhierBonnen één jaar geldig.

Besteden bij meer dan 90 Peltse handelaars en horecazaken

Op dit moment doen al meer dan 90 Peltse handelaars mee aan het systeem van de elektronische Winkelhierbonnen, en het aantal groeit nog elke dag. Het volledige overzicht staat op www.gemeentepelt.be/winkelhier. Handelaars die willen deelnemen, kunnen zich nog steeds aanmelden via de website.

• Economie