Het gemeentebestuur roept de Peltse buurten op om hun buurt op een sfeervolle manier in te kleden en zo voor warmte te zorgen tijdens de eindejaarsperiode. Per aanvraag binnen het project ‘Warme buurten’ staat een ondersteuning klaar van 200 euro. Buurten kunnen hun aanvraag indienen tot 31 januari 2022.

We hoopten doorheen het bijna afgelopen naar oude gewoonte weer met z’n allen gezellig samen te kunnen komen in onze buurt: buurtbarbecues, dag van de buren, burenborrels, speelstraten, … Helaas was het ons nog niet gegund om veilig en gezond veel buurtactiviteiten te organiseren.

Schepen van dorpenbeleid Raf Drieskens: "Ook de nakende eindejaarsperiode zal er nog eentje zijn zonder grote samenkomsten of feesten. Maar niet getreurd, vorig jaar bewezen de Peltse buurten dat ze ook in deze omstandigheden voor veel sfeer, warmte en samenhorigheid kunnen zorgen. Pelt wil daarom de komende weken opnieuw gaan voor ‘warme buurten’. We roepen je op om je buurt in te kleden met lampjes, kerstbomen, slingers, knutselwerkjes of andere leuke ideeën. Licht is een teken van verbondenheid en hoop. Dat hebben we hard nodig in deze donkere dagen."

Neem je ook een initiatief met je buurt? Collectieve acties van buurtverenigingen komen in aanmerking voor een ondersteuning van 200 euro. Buurtverenigingen kunnen hun actie alvast uitwerken en aanmelden op www.gemeentepelt.be/warmebuurt. Bij je aanvraag voeg je ook enkele foto’s toe van het initiatief in je buurt. Aanvragen kunnen gebeuren tot 31 januari 2022.

Vergeet ondertussen ook zeker niet het contact met je buren, zolang dat op een veilige manier kan en je kan rekening houden met de algemene maatregelen. Spreek bijvoorbeeld op een vast tijdstip af op een buurtpleintje of rond een bankje in je buurt. Op die manier breng je niet alleen letterlijk, maar ook figuurlijk voor warmte in je buurt.

• Wijken & buurten