Na de beslissing om basisschool Helibel in Sint-Huibrechts-Lille te sluiten tot het einde van herfstvakantie, kwam het College van Burgemeester en Schepenen samen om extra maatregelen te nemen tegen de verdere verspreiding van het coronavirus. Zo worden alle geplande evenementen tot en met 8 november geannuleerd.

Het gemeentebestuur nam de volgende beslissingen:

Verenigingen
Aan alle verenigingen wordt met aandrang gevraagd om al hun activiteiten en samenkomsten stil te leggen tot en met 8 november. Zij krijgen hiervoor snel een bericht van het gemeentebestuur.

Sport
Alle gemeentelijke sportactiviteiten worden geannuleerd. Sportcentrum De Bemvoort is enkel geopend voor schoolsport, onder de geldende maatregelen voor scholen. De sporthalgebruikers worden de komende dagen gecontacteerd.

Cultuur
Alle gemeentelijke culturele activiteiten in CC Palethe en de bibliotheken worden geannuleerd. CC Palethe sluit de deuren tot en met 8 november. Tickethouders worden de komende dagen gecontacteerd. De bibliotheken blijven wel geopend voor individuele bezoekers.

Lokale dienstencentra
Er vinden geen activiteiten plaats in Dienstencentrum BinnenHOF en Pelle Melle. Ook de cafetaria’s worden gesloten.

Evenementen
Alle geplande evenementen in Pelt worden tot en met 8 november geannuleerd. De novemberkermis van Sint-Huibrechts-Lille wordt afgelast. Voor OORtreders-festival wordt morgen bekeken welke van de activiteiten die buiten plaatsvinden kunnen doorgaan.

Buitenschoolse activiteiten
Alle buitenschoolse activiteiten worden tot het einde van de herfstvakantie geannuleerd.

Buitenschoolse kinderopvang
Buiten de vestiging in Sint-Huibrechts-Lille blijft de buitenschoolse kinderopvang geopend. Het gemeentebestuur vraagt ouders die geen opvang nodig hebben om ook niet te reserveren.

Met deze maatregelen, die gelden tot en met 8 november, wil het gemeentebestuur alle kansen geven aan de scholen om de deuren open te kunnen houden, aan de ouders om te kunnen blijven werken en aan de zorgsector om zorg te kunnen blijven bieden aan wie het nodig heeft.