Vroeger was de Dommel de natuurlijke grens tussen Overpelt en Neerpelt. Vandaag ligt deze prachtige rivier middenin onze gemeente. En dat creëert mogelijkheden!

Iedereen denkt mee

Veel plekken zijn nu nog onbenut, wandelpaden onderbroken en oevers amper zichtbaar achter brede betonnen bruggen. Waarom zouden we de Dommel niet volop in de kijker zetten? Denk aan nieuwe ontmoetingsplekken, locaties voor horeca, kunst in of aan het water, mooie meanderende landschappen met vlonderpaadjes, meer vis in de Dommel, beplanting langs de oevers, noem maar op... Ideeën genoeg, maar we willen ook graag jouw mening kennen.

Hoe deelnemen?

Tot zondag 10 januari kan je meedenken over hoe de Dommel in Pelt nog aangenamer wordt om langs te wandelen of om er even te rusten.

Schepen van milieu en integraal waterbeheer Liesbeth Fransen: "Wandel of fiets mee via een bewegwijzerde route en laat ons weten wat jij denkt. Onderweg vind je op acht locaties borden met meer uitleg en een QR-code om de enquête in te vullen. Je vertrekt aan de Herenterdijk en eindigt in het Klankenbos bij het Dommelhof."

Ben je wandelaar? Dan voorzien we een lus zodat je terug aan de vertrekplaats aankomt. De wandeling volgt op de heenweg zoveel mogelijk de loop van de Dommel en wordt aangegeven door gele pijltjes. Af en toe moet je via de openbare weg wandelen maar je ontdekt zonder twijfel ook heel wat plekken in je eigen gemeente die je nog niet kende. Wandel je ook weer terug naar de Herenterdijk, dan zijn er geen pijltjes maar volg je de route over de openbare weg, zoals aangegeven op het plannetje. Fiets je liever? Dan volg je  een iets ander tracé. Op www.participelt.be/Dommelvallei vind je alle praktische info en routes die je kunt downloaden.

Winactie

Vul je voor alle 8 locaties de bevraging in, dan maak je kans op één van de 10 Winkelhierbonnen van 20 euro.

Tip: ook als je niet deelneemt aan de wandel- of fietstocht, kun je via www.participelt.be/Dommelvallei je mening geven.

• Leefmilieu & natuur