Het eerste weekend is al achter de rug, maar ook gedurende de komende drie weekends (28-29 september en 5-6 en 12-13 oktober) kan je tijdens de kunstroute Open Ateliers kennis maken met meer dan 50 lokale kunstenaars in niet minder dan 35 ateliers.

De formule van ‘Open Ateliers’ is een bijzonder aangename manier om het grote publiek te laten kennismaken met onze lokale kunstenaars. En dat er heel wat creatief talent is in Pelt maakt de Kunstroute meer dan duidelijk: meer dan 50 kunstenaars tonen in niet minder dan 35 ateliers hun kunnen. Niet alleen de doorwinterde kunstliefhebber is uitgenodigd, ook leken en nieuwsgierigen zijn meer dan welkom.

Schepen van cultuur Niels Valkenborgh: "De diversiteit aan kunstdisciplines maakt de kunstroute erg aantrekkelijk. De kunstenaars zetten niet alleen de deuren open van hun ateliers. Ze demonstreren ook en geven toelichting bij de toegepaste procedés. Tijdens de Kunstroute kan je kunstenaars uit verschillende disciplines bewonderen: van kunstschilders over beeldhouwers, kunstsmeden en nog veel meer."

De ateliers zijn nog open in de weekends van 28-29 september en 5-6 en 12-13 oktober, op zaterdag van 13 tot 18 uur en op zondag van 10 tot 18 uur. De toegang is steeds gratis. Welk atelier op welk moment open is vind je terug op www.gemeentepelt.be/kunstroute. Een folder met alle praktische info kan je ook afhalen bij de vrijetijdsbalie in CC Palethe.

• Cultuur