Onder de noemer ‘Neerpelt bezwijkt’ wil het gemeentebestuur elk jaar een gehucht of deelgemeente in de kijker plaatsen. Hiermee willen we het gemeenschapsleven tussen de Neerpeltenaren bevorderen. Er zullen samen met de inwoners spraakmakende activiteiten georganiseerd worden waarop heel Neerpelt uitgenodigd is. Daarnaast krijgen de organisatoren een jaar lang een vaste rubriek in de Neerpeltenaar met artikels geschreven door de inwoners zelf. Boseind bijt in 2014 de spits af. We zijn het jaar alvast goed gestart met een zeer geslaagde eerste editie van de gemeentelijke nieuwjaarsborrel op het kerkplein van Boseind.

In 2015 is het de beurt aan Sint-Huibrechts-Lille om heel Neerpelt uit te nodigen. Ook tijdens ‘Neerpelt bezwijkt voor Lille’ wil het gemeentebestuur de Lillenaren heel wat vrijheid geven. We doen hierbij een oproep om samen met CD&V schepenen Niels, Liesbeth en Juul ideeën voor activiteiten te verzamelen, uit te werken en te realiseren. ‘Neerpelt bezwijkt’ wordt verwezenlijkt voor en door de Lillenaren. Om de aftrap te geven voor ‘Neerpelt bezwijkt voor Lille’ wordt er op woensdag 12 maart om 20 uur een infomoment en brainstormsessie georganiseerd in OC Sint-Hubertus waarop heel Lille welkom is. We willen er samen met jullie een gezellige, creatieve avond van maken waar je niet alleen nieuwe mensen leert kennen uit je eigen buurt maar ook betrokken wordt bij de invulling van ‘Neerpelt bezwijkt voor Lille’. De ideeën die we op deze avond verzamelen worden gebundeld en vormen de basis voor de uitwerking van ‘Neerpelt bezwijkt voor Lille’.

Wil je in 2015 aan de rest van Neerpelt laten zien hoe leuk, gezellig, spannend, sportief, creatief… Sint-Huibrechts-Lille is, schrijf je dan nu in voor het startschot van ‘Neerpelt bezwijkt voor Lille’ door een mailtje te sturen naar Greet Sleurs (neerpeltbezwijkt@neerpelt.be) met vermelding van je naam, adres en telefoonnummer. Wij hopen jullie alvast in grote getalen te mogen verwelkomen in OC Sint-Hubertus.