In gemeentelijke speeltuin ’t Pelterke in de Jeugdlaan is een nieuw groot speeltoestel officieel in gebruik genomen. Dat vervangt het oude speellandschap uit 2005. Het nieuwe speeltoestel is net op tijd klaar voor de zomervakantie en de kinderen kunnen er de komende maanden dus naar hartenlust gebruik van maken. Bij wijze van officiële ingebruikname werd het speellandschap met bubbels en bellen in gebruik genomen.

Schepen van recreatie Leen Gielen: "Na bijna 15 jaar had het oude toestel zijn beste tijd wel gehad. In de plaats is er nu een nieuwe versie met nog meer speelmogelijkheden. Het speellandschap strekt zich uit over een oppervlakte van liefst 500 m² en beschikt over een 30-tal speelfuncties. Het ontwerp werd gekozen na raadpleging van de kinderen van Pelt. Tijdens de Graag Traag-actie in de paasvakantie konden ze hun voorkeur uitdrukken voor een van de twee ontwerpen. Het is hun voorkeur die uiteindelijk ook gerealiseerd werd."

De nieuwe constructie werd speciaal ontworpen voor de speeltuin van ’t Pelterke en is net als het oude toestel vlot toegankelijk voor rolstoelgebruikers. De kostprijs bedraagt € 59 895.

• Jeugd