De gemeente Pelt wil meer Peltenaren op de fiets krijgen. Via een bevraging wil het gemeentebestuur meer zicht krijgen op de fietsgewoonten van de inwoners. Dankzij deze info kan het bestuur gerichte ingrepen doen, als aanvulling op de infrastructurele werken die in het meerjarenplan staan.

Pelt als fietsvriendelijke gemeente is één van de speerpunten in het meerjarenplan van het gemeentebestuur. De verbetering van de bestaande fietsinfrastructuur en aanleg van nieuwe fietspaden op invalswegen staan de komende jaren op het programma.

Schepen van fietsbeleid Liesbeth Fransen: "Fietsen is gezond, duurzaam en vaak sneller dan de wagen. Toch kiezen we er vaak voor om de fiets niét te nemen. Via een bevraging wil de gemeente te weten komen wat de fietsgewoonten zijn van de Peltenaren en wat ze nodig hebben om toch vaker de fiets te nemen. De acties die uit deze bevraging voortvloeien zijn dan een aanvulling op de geplande infrastructuurwerken."

De bevraging is tot en met 10 oktober in te vullen via www.participelt.be/peltopdepedalen. Wie deelneemt maakt kans op een Garmin fiets-gps of een Peltse fietstas.

De enquête kadert binnen ‘Mobilab’, een project dat Pelt, Peer en Oudsbergen helpt en ondersteunt in het ontwikkelen van een duurzaam mobiliteitsproject.

• Koning Fiets