Wie bij een Peltse handelaar koopt, kan dat vanaf 5 juni extra voordelig doen. Peltenaren kunnen vanaf dan de speciale Winkelhierbonnen kopen, die ze deze zomer kunnen besteden bij Peltse handels- en horecazaken. Bij de aankoop van een bon krijgen inwoners 10% extra shoptegoed. Op deze manier wil het gemeentebestuur de lokale economie een extra duw in de rug geven bij de heropstart van de activiteiten.

Vanaf vrijdag 5 juni kunnen Peltenaren Winkelhierbonnen kopen bij de vrijetijdsbalie (Jeugdlaan 2) tijdens de openingsuren en in het gemeentehuis van Neerpelt (ingang Kerkstraat) tijdens de zaterdagmarkt van 10 tot 12 uur.

Wie voor minstens 20 euro Winkelhierbonnen koopt, krijgt van het gemeentebestuur 10% extra shoptegoed, afgerond naar het volgende vijfvoud. Bijvoorbeeld:

• wie koopt voor 20 euro, ontvangt bonnen ter waarde van 25 euro;
  • wie koopt voor 70 euro, ontvangt bonnen ter waarde van 80 euro.

Het maximale extra shoptegoed per gezin bedraagt 50 euro.

De Winkelhierbonnen zijn tot en met 31 augustus te besteden bij maar liefst meer dan 100 Peltse handelaars en horecazaken, en het aantal groeit nog elke dag . Deze zaken zijn te herkennen aan de sticker op hun venster. Het volledige overzicht staat op www.gemeentepelt.be/winkelhier. Handelaars die willen deelnemen, kunnen zich nog steeds aanmelden via de website.

Schepen van lokale economie Raf Drieskens: "De Winkelhierbon maakt deel uit van een pakket steunmaatregelen dat unaniem werd goedgekeurd door de gemeenteraad op 28 mei. De maatregelen zijn er in eerste instantie op gericht  de liquiditeit van de Peltse ondernemingen te versterken om hen zuurstof te geven bij hun heropstart."

Ook zet de gemeente de komende tijd extra in op communicatie over het lokale aanbod aan winkels en horecazaken en alle leuks en gezelligs dat er hier in Pelt te beleven valt. Deze communicatie gebeurt in nauwe samenwerking met www.ditispelts.be, een initiatief van de handelaars.

Winkelhier!

• Economie