Op 11 november is het Wapenstilstand. De plechtigheden naar aanleiding hiervan trekken traditioneel veel volk in Pelt. Omwille van het geldende samenscholingsverbod kunnen ze dit jaar echter niet doorgaan zoals anders. Toch zal Pelt niet zomaar voorbijgaan aan deze belangrijke herdenkingsdag. Er zullen aan de vier monumenten in de gemeente (Sint-Huibrechts-Lille, Lindel-Hoeven, Neerpelt en Overpelt) bloemen gelegd worden en ook de Last Post of het Te Velde zal telkens weerklinken.

De korte plechtigheid zal telkens gebeuren in aanwezigheid van de kleinst mogelijke delegatie om zo het samenscholingsverbod niet te schenden. De gemeente vraagt daarbij uitdrukkelijk om niet in groep samen te komen aan de monumenten.

Burgemeester Frank Smeets: "Om de herdenking kracht bij te zetten en tot bij de mensen thuis te brengen, zullen later op de dag foto’s van de vier plechtigheden gepubliceerd worden, in eerste instantie op de facebookpagina van de gemeente Pelt."

• Vaderlandse Verenigingen